სიბრაზის გამოვლენა თანამედროვე საზოგადოებაში ტაბუდადებული თემაა. ჩვენ არ ვიცით, როგორ გამოვხატოთ უარყოფითი ემოციები სწორად, რადგან არ ვართ ჩვეული მათი განხილვასაც კი. ამიტომ ბევრი ადამიანი სტრესულ მდგომარეობაში ცხოვრობს, განუწყვეტელი მრისხანებითა და აგრესიით საკუთარ თავს მუდმივად ანადგურებს. ფსიქოლოგები აქტიურად არიან დაკავებულნი ამ პრობლემით და ნიუ-იორკში ბრაზის კვლევის ცენტრიც კი არსებობს. საბედნიეროდ, ჩვენ შეგვიძლია დავეხმაროთ უახლოეს მეგობრებსა და ოჯახის წევრებს, გაუმკლავდნენ ბრაზს, თუ კომპეტენტურად ვუპასუხებთ მათ აგრესიას.

შეეცადეთ გაუგოთ სხვა ადამიანს

როდესაც ადამიანი ბრაზდება, ეს მათი ბრალი არ არის - მთავარი დამნაშავე, მათი ემოციური მდგომარეობაა. შეეცადეთ გაბრაზებულ ადამიანს სიკეთით მოეპყრათ და დახმარების გაცნობიერებული სურვილი გამოთქვათ. დაეხმარეთ მათ მთავარი პრობლემის - უარყოფითი ემოციების გამკლავებაში.

უპირველეს ყოვლისა, ნუ იტყვით ფრაზას: ”მინდა დაგეხმარო”. ეს უფრო სიამაყის გამოხატულებას ჰგავს, ვიდრე გულწრფელ თანაგრძნობას. ბევრად უკეთესი იქნება უბრალოდ ჩუმად ისაუბროთ საკუთარ გრძნობებს და ყურადღება გაამახვილოთ იმ ფაქტზე, რომ საერთო პრობლემის მოგვარება გსურთ.

აკონტროლეთ საკუთარი ემოციები

თქვენ დაუმარცხებელი ხართ მანამ, სანამ დესტრუქციულ ემოციებს განიცდით. ამასთან, დაუცველი ხდებით, როგორც კი სიბრაზე შეგიპყრობთ. გააკეთეთ ყველაფერი, რათა არ გაბრაზდეთ და შეინარჩუნოთ ცივი გონება. მხოლოდ ამ გზით შეგიძლიათ თავი დააღწიოთ კონფლიქტს, თანაც საკუთარ თავს ზიანის მიყენების გარეშე.

გააანალიზეთ პრობლემა

ხშირად ემოციებში მყოფ ადამიანს არ შეუძლია განსაზღვროს აღშფოთების მიზეზი. ისინი უამრავ ზედმეტ რამეს ამბობენ, იბნევიან და იკარგებიან. პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია ყველაფრის დაფიქსირება რაც შეიძლება რაციონალურად. საუკეთესო სტრატეგია არის კონკრეტული კითხვების დასმა და მკაფიოდ განმეორებით პასუხების ანალიზი, რადგან ის მხოლოდ ყველაზე მნიშვნელოვანი ნაწილს გაიმეორებს.

არ გაიმართლოთ საკუთარი თავი

მიზეზები, რის გამოც შესაძლებელია ადამიანი გაბრაზდეს თქვენზე, ალბათ არ აწუხებს. არ აქვს მნიშვნელობა როგორ დაიცავთ საკუთარ პოზიციას, თუ ის ძალიან გაბრაზებულია. რასაც არ უნდა ამბობდეთ, ის ვერ იგრძნობს ემპათიას თქვენს მიმართ მანამ, სანამ არ დამშვიდდება. კამათის დროს, თქვენი ყველაზე მნიშვნელოვანი მიზანი, გაბრაზებული ადამიანის განტვირთვა უნდა იყოს.

ნუ გეშინიათ შეცდომების

არ გეგონოთ, რომ მართალი უნდა იყოთ მხოლოდ იმიტომ, რომ არ ემორჩილებით ემოციებს. შესაძლებელია, საუბრის ბოლოს აღმოჩნდეთ არასწორი და ამაში არაფერია ცუდი. იყავით მზად იმისთვის, რომ შესაძლოა თქვენ ბოდიშის მოხდა და პოზიციის შეცვლა მოგიწიოთ, თუნდაც კამათის დასაწყისში დარწმუნებული იყოთ საკუთარ სიმართლეში. იყავით მზად ნებისმიერი შედეგისთვის - ამის შემდეგ თქვენ შეძლებთ მშვიდად, გახსნილი გონებით შეხედოთ პრობლემას.

ნუ მოიქცევით ინდიფერენტულად

ნუ შეეცდებით ისე მოაჩვენოთ თავი, თითქოს არ გაინტერესებთ. ერთი ამბავია, რომ მართლა შეგიძლიათ სიმშვიდის შენარჩუნება და რეალურად აკონტროლებთ სიტუაციას: ეს შესანიშნავია. მაგრამ ეს სულ სხვა ამბავია, თუ უკვე გეწყინათ და უკვე გაბრაზდით. საკუთარი თავის განცალკევების მცდელობა მხოლოდ კიდევ უფრო ანთებს თანამოსაუბრეს, რადგან ძალიან არაბუნებრივად გამოიყურება.

პირდაპირ ჰკითხეთ, რისი გაკეთება შეგიძლიათ სიტუაციის გამოსასწორებლად

კითხვა: "რისი გაკეთება შემიძლია?" შეიძლება ძალიან დამამშვიდებელი იყოს. ეს არის ნდობის, გულწრფელობის სიგნალი და პრობლემის გადაჭრის სურვილის საუკეთესო გამოხატულება. ეს ნამდვილად ეხმარება კამათის რაც შეიძლება სწრაფად, ნაყოფიერად და რაციონალურად დასრულებას.