LIFE

Glovo გილოცავთ სუშის საერთაშორისო დღეს!

Glovo გილოცავთ სუშის საერთაშორისო დღეს!

8 ივნისს სუშის საერთაშორისო დღეა, მოდით, ვნახოთ, როგორია სუშის კულტურა საქართველოში.

სუში არის ერთ-ერთი აზიური სწრაფი კვების წყარო, რომელიც სულ უფრო და უფრო ძლიერდება დასავლეთის სამყაროში.

ამრიგად, სუში ადგილობრივი პროდუქტის შესანიშნავი მაგალითია, რომელიც თავდაპირველად პლანეტის კონკრეტულ მხარეში მოიხმარა, განვითარდა და დღეს არის კერძი, რომელიც გლობალურად მოხმარდება, როგორც ჯანსაღი საკვების სიმბოლო.



2018 წლიდან საქართველოში გლოვოს მეშვეობით 25,8 ათასი სუშის შეკვეთა განხორციელდა. Glovo-ს ტოპ 5 ადგილობრივი სუში პარტნიორი ყველაზე მაღალი გაყიდვებით არის: Sushi24.ge, Yakudza, SushiCo, Ukve, Poke bar.

საქართველოში პირველი სუშის შეკვეთა გლოვოზე გაკეთდა თბილისში, 2018 წლის 27 სექტემბერს, აზიური სწრაფი კვების ობიექტი „უკვედან“.
რუსთავში სუშის პირველი შეკვეთა გლოვოში 2018 წლის დეკემბერში იყო Sushi24.ge-სგან. ბათუმში სუშის პირველი შეკვეთა გაკეთდა Sushi Bar Tokyo House-დან, 2019 წლის მარტში.

ტიპიური იაპონური კერძის წარმოშობა თარიღდება ძველი წელთაღრიცხვით მე-4 საუკუნით, ჩინეთში, როგორც შენარჩუნების პოპულარული მეთოდი, რომელიც დაფუძნებულია თევზის ბრინჯით და მარილით დაფარვაზე.

მოგვიანებით, იაპონიაში, დუღილის პროცესის დასაჩქარებლად ბრინჯს ძმარი დაუმატეს, რამაც საშუალება მისცა თევზის უმი ჭამის, ბრინჯთან ერთად. სინამდვილეში, სიტყვა სუში არის ორი სიტყვის ერთობლიობა: „სუ“, რაც ძმარს ნიშნავს და „ში-მეში“, რაც ბრინჯს ნიშნავს.

საქართველოში ბოლო 12 თვის განმავლობაში ყველაზე ხშირად შეკვეთილი სუშის პროდუქტების რეიტინგი ასე გამოიყურება:

  • სიაკე მაკი – 3 923 შეკვეთა
  • სუშირიტო ქათმით – 2 537 შეკვეთა
  • სუში ორაგულით – 2 349 შეკვეთა
  • სუშირიტო ორაგულით – 1 557 შეკვეთა
  • გუნკანი -  1 423 შეკვეთა
  • სუშირიტო კრევეტით – 1389 შეკვეთა
  • სუში ურა მაკი ახალი ფილადერფია 8X – 1 213 შეკვეთა
  • სუში კომბო – 1 072
  • გუნკანი/ცხარე ტუნა - 1 022 შეკვეთა
  • იასაი მაკი – 1 016 შეკვეთა

დღესდღეობით საქართველოში სუშის 25,8 ათასი შეკვეთა გაკეთდა, რაც მსოფლიო შეკვეთების 1,07%-ს შეადგენს.

Glovo-ს დამსახურებით, საქართველოში სუშის რესტორნების რაოდენობა გაიზარდა. მიტანის სერვისმა ხელი შეუწყო მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარებას და შეცვალა სამომხმარებლო კულტურა უკეთესობისკენ.