
შვილებთან სწორი კომუნიკაცია და აღზრდის მეთოდები სხვადასხვა ოჯახში საბაზისო უნარ-ჩვევებზე დგას, თუმცა, განსხვავებებები მაინც არსებობს, ამ მხრივ, სირთულეებს უფრო მეტად მაღალი სოციალური ფენის ოჯახებში ვაწყდებით.
1. ისინი თანადამოკიდებულნი არიან
დაბალი სოციალური ფენის წარმომადგენელი მშობლები შვილებს ყოველდღიურ ცხოვრებაში ნავიგაციის, კონფლიქტების მოგვარების და საკუთარი პირობებით თამაშის საშუალებას აძლევენ; ხოლო ულტრა-მფარველი მშობლები ხელს უშლიან შვილების განვითარებას, სირთულეების დაძლევის ნაცვლად, თავად უგვარებენ გამოწვევებს და მათ ნაცვლად ფიქრობენ. როდესაც მშობლები არ აძლევენ შვილებს წარუმატებლობასთან გამკლავების ან ექსპერიმენტების ჩატარების საშუალებას, ისინი ხდებიან თანადამოკიდებულები, ელიან, რომ მშობლები და სხვები ყველაფერს გააკეთებენ მათთვის, რაც დათვური სამსახურია.
2. ისინი არასდროს ამბობენ „გთხოვთ“ და „მადლობას“
მადლიერების გამოხატვას და „მადლობის“ თქმას შეიძლება ღრმა გავლენა ჰქონდეს პირად კეთილდღეობასა და ურთიერთობებზე - ის ხელს უწყობს უკეთეს განწყობას, ბედნიერ დამოკიდებულებას და ჯანსაღ მენტალურ მდგომარეობას. თუმცა, განებივრებული ბავშვები მიჩვეულები არიან მიიღონ ის, რაც სურთ, მიუხედავად იმისა, თუ რას ამბობენ ან როგორ იქცევიან, ამიტომ არ გრძნობენ ზეწოლას მანერების არგამოყენების გამო.
ეს არის ცუდი ქცევისა და უფლებამოსილების ციკლი, რომელსაც მშობლები ხშირად უყურადღებოდ ტოვებენ და აგრძელებენ მათ დაჯილდოებას, მაშინაც კი, როდესაც ისინი უხეშობას ან უმადურობას ავლენენ.
3. ისინი არ იღებენ „არას“
განებივრებული ბავშვები პასუხად „არას“ არ იღებენ, რადგან იციან, რომ მიუხედავად იმისა, თუ რას იტყვიან ან როგორ იქცევიან, მშობლები დათმობენ და მისცემენ იმას, რაც სურთ.
4. ისინი მშობლებზე არიან დამოკიდებულნი....
ბევრი უფლებამოსილი და განებივრებული ბავშვი მშობლებთან ურთიერთდამოკიდებულ ურთიერთობაშია - ისინი არა მხოლოდ ელიან, რომ მშობლები მუდმივად გვერდზე გადადებენ საკუთარ საჭიროებებს მათი კომფორტისთვის, არამედ იარაღად იყენებენ მათ სიყვარულსა და ურთიერთობას იმის მისაღებად, რაც სურთ.
5. მათ აქვთ არარეალური მოლოდინები ცხოვრების მიმართ
ნებიერა ბავშვებს არარეალური მოლოდინები აქვთ ცხოვრების მიმართ - მათ მშობლებმა შეუქმნეს გარემო, სადაც იღებენ იმას, რაც სურთ ყოველგვარი ძალისხმევის გარეშე, რაც უარყოფითად მოქმედებს მათ სამომავლო პერსპექტივაზე.
6. მათ არ აქვთ სოციალური უნარები
განებივრებულ ბავშვებს უჭირთ სოციალური უნარების განვითარება საუბრებსა და ურთიერთობებში. მათ ხშირად არ ეძლევათ შესაძლებლობა, ივარჯიშონ ძლიერი სოციალური უნარებით, როგორიცაა პასუხისმგებლობის აღება ან კომფორტის ზონიდან გამოსვლა ადრეულ ასაკში, რადგან მშობლები ამ სიტუაციებს თავად მართავდნენ.
7. არ ესმით ფულის ფასი
რა თქმა უნდა, ეს შეიძლება მრავალი გზით გამოვლინდეს - ბავშვების მიერ მშობლების საკრედიტო ბარათებზე ფულის დახარჯვიდან დაწყებული, საჩუქრებისა და ტკბილეულის გაუთავებელი და ულიმიტო ყიდვით და ცხოვრების შემდგომ პერიოდში ფინანსური კომფორტის მისაღწევად ბრძოლით დამთავრებული. მათ უბრალოდ არ ესმით ფულის ფასი, რადგან არასდროს უწევთ მისთვის გარჯა.
8. არ შეუძლიათ პასუხისმგებლობის აღება
განებივრებული ბავშვების მშობლები წყვეტენ შვილების ყველა პრობლემას და ცდილობენ „დაიცვან“ ისინი შეცდომის დაშვებით გამოწვეული დისკომფორტისგან - რაც მათ სრულად ათავისუფლებს პასუხისმგებლობისგან.
9. ისინი არ არიან კეთილები
დაბალი შემოსავლის მქონე ოჯახებში გაზრდილი ბავშვები, როგორც წესი, კეთილები და ემპათიურები არიან, მათ უკეთ ესმით ეკონომიკური დაუცველობისა და ყოველდღიური ბრძოლების არსი, ვიდრე შეძლებული აღზრდით პრივილეგირებულ ბავშვებს.
განებივრებულ ბავშვებს ასწავლიან საკუთარ თავში ჩახედვას და ხშირად აღმერთებენ ეგოისტური ჩვევების გამო - რაც მათთვის სხვა ადამიანებისთვის პრიორიტეტულობის მინიჭებას და დახმარების ხელის გაწევას ართულებს, განსაკუთრებით მაშინ, თუ სანაცვლოდ არაფერს იღებენ.
თემები: დედები და შვილები, ბავშვები