ყავა სასარგებლოა, მაგრამ არის შემთხვევები, როცა ადამიანები მასზე დამოკიდებულები ხდებიან. რაიმეზე დამოკიდებულებას კი არასდროს მოაქვს სარგებელი, თუნდაც ის ყავა იყოს. შესაძლოა, ისეთი დაავადება გაწუხებთ, რომ ყავის მირთმევა დამატებით გართულების მიზეზი იყოს და კოფეინზე თავის დანებება აუცილებლობაა.

ვნახოთ რა შეიძლება გამოიწვიოს ყავაზე უარის თქმამ:

1. იცვლება სხეულის წონა

ყავის დალევისთვის თავის დანებებამ შეიძლება სხეული წონის ცვლილება, კონკრეტულად კი წონაში მომატება გამოიწვიოს. კოფეინი მოქმედებს, როგორც მეტაბოლიზმის გამაძლიერებელი, რაც იმას ნიშნავს, რომ კალორიებს ყავის მირთმევის შემდეგ სხეული უფრო ეფექტურად წვავს, როდესაც ყავის დალევას წყვეტთ, მოსალოდელია წონაში მომატება.

2. აღარ გაქვთ კონცენტრაციის კარგი უნარი

ყავა ადრენალინის გამომუშავებაში ეხმარება ორგანიზმს და ასტიმულირებს დოფამინის დონეს, რაც ტვინის აქტივობის ხარისხს ზრდის. როცა ყავას ვსვამთ, უკეთ ვკონცენტრირდებით და უკეთ ვმუშაობთ, ხოლო როცა მის დალევას ვწყვეტთ, გვიჭირს კონცენტრირება და სწრაფად აზროვნება.

3. როცა ყავის დალევას წყვეტთ, ეს ცუდად მოქმედებს ნერვულ სისტემაზე

ყავა ამცირებს სტრესის ხარისხს და ადამიანს დეპრესიის დაძლევაში ეხმარება. ხოლო როცა მის დალევას წყვეტთ, ყოველივე უარყოფითად აისახება ნერვულ სისტემაზე და შესაძლოა, ნერვული აშლილობაც კი გამოიწვიოს.

4. ყავის დალევის შეწყვეტის შემდეგ იზრდება ადამიანში შფოთვის ხარისხი

კოფეინი ადამიანზე დამამშვიდებლად მოქმედებს და ყავის მიღების შემდეგ ადამიანი უფრო მშვიდი და გაწონასწორებული ხდება, ხოლო როცა მის მიღებას თავს ანებებთ, იზრდება შფოთვის ხარისხი. მედიკოსების თქმით, ყოველივეს მიზეზი ის არის, რომ ორგანიზმში ქიმიური ბალანსი ირღვევა.

5. უფრო ხშირად გტკივათ თავი

თუ ყავის დალევას შეწყვეტთ, შესაძლოა, ამან თავის ტკივილი გამოიწვიოს. სამწუხაროდ, ყველაზე ხშირად ყავის დალევისთვის თავის დანებებას სწორედ ეს გვერდითი ეფექტი აქვს.

6. როცა ყავის დალევას თავს ანებებთ, უენერგიობას გრძნობთ

ერთ-ერთი მიზეზი, რის გამოც ყავის დალევაზე დამოკიდებულები ვხდებით ისაა, რომ მისი საშუალებით თავს უფრო ენერგიულად ვგრძნობთ, ხოლო როცა აღარ ვსვამთ, თითქოს ენერგია გვეცლება.

როგორ უნდა ავიცილოთ თავიდან ნეგატიური ეფექტები:

1. ერთბაშად ნუ შეწყვეტთს ყავის მირთმევას, შეამცირეთ დოზები - ამ შემთხვევაში გვერდითი ეფექტები აღარ ექნება და ყავას თავს მარტივად, ყოველგვარი გართულების გარეშე დაანებებთ.

2. ჩაანაცვლეთ ის ბევრი წყლისა და ჩაის მიღებით - დალიეთ ყოველ საათში ერთი ჭიქა წყალი, ეს საკმარისია. დღის განმავლობაში კი ყავის ნაცვლად ჩაი მიირთვით. ჩაის დალევა ჩვევად აქციეთ.